söndag 10 oktober 2010

knölen is gone!

När jag ändå raserar mentala väggar åt höger och vänster denna höst så tog tyckte jag det va lika bra att plocka ner sjukhusskräcken .. .när jag ändå höll på liksom.

Nej, kanske inte så, men i alla fall har jag haft ont på insidan av min häl sen i början på april i år.
Fick det i samband med Frankrikelägret. Antagligen använde jag Sarva-skorna för mycket i terrängen. Tänkte inte så mycket på det den veckan eftersom jag vilade en del men på den följande lyckosamma elitserie-helgen svullnade hälen upp efter löpning. Konstaterade en bit in på våren att det antagligen var en tryckskada - att slemsäcken fått sig en kyss och blivit jvligt irriterad. Hursomhelst så hjälpte inte sönderklippta skor, barfotavandring och voltaren. Kroppen svarade med att låta brosk växa ut ovanpå slemsäcken och så satt man där tillslut med en knöl som inte gjorde problemet med trånga skor bättre. Så nu i höst tog jag tag i det och bestämde mig för att få denna knöl åtgärdad innan problemet skulle sprida sig i fot/kropp. I torsdag blev jag följaktligen opererad. Jag har knappt varit på sjukhus förr och var väldigt nervös inför alles. Har en uttalad sprut-skräck också -men fick hålla i handen när det sattes dropp. Caroline Seger hade precis blivit opererad när jag kom vilket kändes... bra liksom... som att det satte ribban för min dag där. Hade målat upp scenarior där jag enbart fick lokalbedövning i foten och var tvungen att se när det grävdes i min häl. Så blev det ju såklart icke. Fick lägga mig på mage för det första.. och sen sov jag en skönhetssömn utan dess like. Fantastiskt! Och sen va ju allt klart när jag vaknade. Hade lite skakningar efter narkosen men mådde ändå ok. Utsikt över slottsskogen skadar ju inte. Sen kom Lisa och Moa och hämtade mig och jag fick världens mysigaste omhändertagande på eftermiddan/kvällen. Har inte haft ont alls så det verkar som sagt gått bra. Blödde lite igårkväll - kan ha med 30årsfesten jag var på att göra -försökte att inte dansa - men det gick inte.. Så jag enbens-dansade ... men inte så mycket =) Börjar cykla lite lätt denna vecka och hoppas på jogg fram mot december!
en av två av mina favoritsjukssystrar

2 kommentarer:

  1. Skönt att min blivande yrkeskår skötte sig (narkos-syrror). Hoppas foten läker fint.

    SvaraRadera
  2. Håller en tumme för att allt blir bra och att du kan springa snarare än förväntat.

    SvaraRadera