onsdag 12 mars 2014

AA, POM, EM

Några tycker jag varit en lat bloggare. Jag håller med. Efter Etiopien-hemkomst i höstas var jag full av text men också av känslor och fick inte ner det på pränt. Sen börja jag jobba och då hann jag inte nåt annat än det och träna. Kanske kommer ett fint Etiopien reportage framöver med bilder och löpguide över Addis Abeba. Det är i alla fall ambitionen. 

Först kommer dock en fotouppdatering på de senaste eventet i livet - POM-resan+EM-läger i Portugallien. POM i kortversion: Från en stickig omotiverad regning kall första etapp gick jag surmulen några timmar. Sen dansa jag och sjöng lite och sprang en tropisk hällregnsnattsprint i Gouveia och kom ihåg glädjen med orientering. Sen orienterade jag som vanligt igen. Och fick på etapp 3 till ett av karriärens mest fokuserade lopp i en terräng och på en bana som verkligen krävde det. Den känslan är alltid den bästa. Kartor, GPS och kommentarer finns här. Och vill man veta va jag tycker om orientering generellt kan man läsa en färsk intervju här

Efter POM drog jag, Anna, Jossan, Sara och Annica på kort EM-läger med -äntligen- lite värme och boende i en apelsinlund - quinta da mimosa - stället rekommenderas varmt. Fina dagar med fint folk och bra stämning trots olika EM-besked. Det är stort. Undrar i hur många idrotter konkurrenter umgås på detta sätt och hjälper varandra i den psykologiskt sjukt jobbiga sitsen " vi som är på gränsen till landslaget". Stolpe in eller stolpe ut. Jag har varit på båda sidor, vet hur det känns och önskar er som hamnat utanför denna gång medvind framöver, och att erat hårda jobb lönar sig i längden. Glöm bara inte att idrott såsom livet är inte ett dugg rättvist så försök att ha så roligt som möjligt - DET är vad som är värt. 

Och ja just - jag få springa EM! Hoppas på rolig orientering! ajöken!

Gouveia - vackert men inte så varmt som det ser ut..

Berg när de kom fram ur dimman

Hur man värmer en fukthåla med miniugn

Ett lopp med superfokus (Photo J. Margarido)

Och en del sotig skog (Photo J.Margarido)

Löjligt fin terräng på EM-träning i Cuoco 

Löjligt stabil bål på J.Engström

After-Run i Couruche

Just sippin' on my coffe i Alfama innan take off

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar